به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سبقت یوان از دلار

پایگاه خبری فولاد ایران - واحد پول چین پس از بهترین عملکرد خود در بیش از یک دهه گذشته، توجه سرمایه گذاران به عنوان یک دارایی امن در نوسانات را جلب کرده است. ارزش یوان چین در دوره سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر تقریبا چهار درصد افزایش یافت که بیشترین مقدار از اوایل سال 2008 است. ارزش این پول در بین 10 ارز سنتی مانند فرانک سوئیس و ین ژاپن فراتر رفت.


تحلیلگران می گویند موفقیت پکن در مبارزه با بیماری همه گیر Covid-19 و اقدامات اقتصادی موجب جذب سرمایه گذاری شده و به گمانه زنی ها مبنی بر تبدیل یوآن به یک پناهگاه جدید برای ریسک پذیری دامن زده است. گفته می شود یوان در طول مدت اخیر کمتر متغیر بوده و نقدینگی آن نسبت به ارزهای مختلف کاملاً خوب است.

چین اقدامات زیادی در زمینه بهبود بازارهای سرمایه خود و دسترسی به این بازارها انجام داده است و احتمالاً این اقدامات ادامه خواهد داشت که باعث بهبود نقدینگی و جذب جریان سرمایه می شود."


این هفته، سرمایه گذاران یوان را به بالاترین سطح خود از ماه مه 2019 رساندند، این ارز در روز پنجشنبه 0.8 درصد افزایش داشت که بیشترین میزان در سه ماه گذشته است. داده ها نشان داد که بدهی چین در سال جاری تا 22 درصد افزایش یافته است. پیش بینی می شود پس از ضربه کرونا به اقتصاد جهانی، چین تنها اقتصاد بزرگ در سال جاری باشد. اقتصاددانان انتظار دارند تولید ناخالص داخلی این کشور 2.1 درصد در مقایسه با کاهش 4.4 درصدی در ایالات متحده افزایش یابد. یوان اکنون بیشتر از فرانک یا استرلینگ در روز تجارت می کند. تجارت با این ارز بین 2016 تا 2019 رشد 41 درصدی داشته است.


به گزارش فولاد ایران،  تحلیلگران به برخی از خطرات و موانع استفاده گسترده یوان علی رغم ارزش فزاینده آن اشاره می کنند. داده های صندوق بین المللی پول نشان می دهد که در حالی که ذخایر جهانی یوانی از 1.4 درصد به 2.1 درصد افزایش یافته، اما بیش از 60 درصد سهام هنوز به ارز ایالات متحده است. آنها همچنین می گویند که ارز چین می تواند در برابر نوسانات قبل از انتخابات ایالات متحده آسیب پذیر باشد.


چانگ وی لیانگ، استراتژیست بانکداری DBS در سنگاپور گفت "این امر می تواند تنش ها را برانگیزد و تجار یوان را محتاط نگه دارد."

منبع: راشاتودی


۱۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۲۱
تعداد بازدید : ۹۵۷
کد خبر : ۵۵,۷۹۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید